ساندویچ پانل چیست؟

شاید شما هم کلمه ی ساندویچ پانل به گوشتان خورده باشد و این سوال برایتان پیش آمده که ساندویچ پانل چیست ؟ در این مقاله ای اشاره ای می کنیم به ساندویچ پانل و انواع آن که شرکت ماموت گروپ به عنوان یک شرکت خصوصی در زمینه تولید و نصب ساندویچ پانل آماده ارائه خدمت به هموطنان می باشد .

ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل کمپوزیت آلومینیوم (ACP) همچنین مصالح کامپوزیتی آلومینیومی از ترکیبات سبک و مرکبی تشکیل شده‌است که از دو طرف به دو لایه محدود شده‌است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند ،نمونه ای از ورق کامپوزیت است قدرت و سبک این تکنولوژی باعث محبوبیت و گسترش آن می شود .

 

مزایای استفاده ساندویچ پانل

نوعی از مصالح ساختمانی نوین بوده که از چند لایه مرکب ساخته شده است. مزایای فراوان آن نسبت به مصالح سنتی سبب محبوبیت کاربرد این نوع برای پوشش دیوار و سقف انواع ساختمان ها شده است.

عایق حرارتی، برودتی، رطوبتی و صوتی
مقاوم بودن در برابر زلزله
صرفه جویی در هزینه

ضخامت و نوع آن بر اساس نوع کاربرد آن متفاوت است.برخی از موارد پر کاربرد عبارتند از جمله :

ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوار و سقف های کارخانجات و ساختمان های صنعتی
ساختمان های مسکونی و ویلایی
اتاق پیش ساخته و اضافه بنا در محوطه، تراس و پشت بام
ساخت انواع سوله و انبار

 

پلی کربنات

پلی کربنات ماده ای سـبک وزن اسـت که در صـنعت ســــاختمان به منظور کاهش هزینه مورد اسـتفاده قرار می گیرد. پلی کربنات به شکل تک لایه موجدار و یا به صورت دو یا سه جداره استفاده میشود. انعطاف پذیری، شعاع خمش بالا، شفافیت، مقاومت بالا در برابر ضربات از جمله تگرگ، اشتعال پذیری کمتر و از همه مهمتر کاهش اتلاف انرژی از طریق این ورقها از ویژگی های این محصول می باشد.

انواع پلی کربنات :

پلی کربنات سقفی

پلی کربنات سقفی جهت پوشش سقف مکان هایی از جمله حیاط خلوت، نورگیر سوله، گلخانه ها، پوشش سقف استخر و سقف پارکینگ اتومبیل به کار می رود. مقاومت بالای این ورق ها تا حدی بوده که از آنها به عنوان ورق های نشکن نیز نام برده می شود.

 

پلی کربنات دیواری

پلی کربنات دیواری علاوه بر وزن کم و ثبات رنگ دارای مقاومت بسیار بالا می باشد که در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، خطرات ناشی از آن را به حداقل می رساند. استفاده و نصب ورق ها بسیار آسان است. ضخامت بالای ان ها باعث مقاومت در برابر اصابت گلوله نیز می باشد .

اسکلت‌ فلزی

اسکلت‌ فلزی هر ساختمان ترکیبی از اعضای جدا از هم است که این اعضا باید به طریق مناسبی به یکدیگر متصل شوند در واقع اتصالات در ساختمان‌ اسکلت فلزی شامل اتصالات مختلف است (نظیر تیر به ستون و ستون به فونداسیون و سایر اجزا به یکدیگر) اتصالات شامل عناصر اتصال دهنده (ورق‌ها، قطعات تقویتی، ورق‌های اتصال در گره، نبشی‌ها ولچک‌های اتصال) اطلاق می‌شود. ابعاد اتصال اسکلت‌فلزی باید طوری طراحی شود که تنش موجود محاسبه شده بر مبنای تحلیل سازه برای بارهای موثر و درصدی از مقاومت اعضای متصل شونده از تنش مجاز مورد نظر کم‌تر گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد